jQuery(document).ready(function(){ jQuery('.nectar-post-grid-filters h4').text('Izberi temo'); });

Nekoliko spremenjen in omejen način življenja nam na nekaterih področjih krči čas, na drugih pa podarja dodatne minute, ki smo jih pred tem preživeli v avtomobilu ali po opravkih. Zato izkoristimo podarjeni čas sebi v prid in razgibajmo telo. Tako bomo naredili pozitivne korake k dobremu razpoloženju in boljšemu počutju.

Vsaka minuta telesne dejavnosti je bolje kot nič, vendar se ne zadovoljimo z malo, če zmoremo več. Čas, ki ga aktivno preživimo v naravi, pa za naše telesno in duševno zdravje pomeni največ, kar lahko naredimo sami. Tako se bomo tudi lažje spoprijeli z vsakodnevnimi obveznostmi in skrbmi, se razgibali, nadihali in sprostili.

Kako naj začnem, kaj naj počnem?

  • Razmislimo v čem uživamo in si izberimo dejavnost, ki nam danes ustreza; sprehod po gozdu, v hribe, po mestu, tek, kolesarjenje, vaje za sproščanje doma itd. Pomembno je, da nam je dejavnost v veselje in se ob njej dobro počutimo.
  • Ko nam razmere ne dopuščajo, da se odpravimo v naravo, izkoristimo balkon, hišni vrt ali na široko odprimo okno. Gibanje na svežem zraku poživi telo in duha. Naredimo nekaj globokih vdihov/izdihov, dvigov na prste, počepov, zakrožimo z rokami, boki. Skratka, raztegnimo in sprostimo telo.
  • Glasba in ples sproščata, še posebej kadar so v to vključeni ostali družinski člani; otroci, partnerji.
  • Naš dom je lahko naš fitnes; plastenke vode so uteži, stol je opora za sklece, pručka predstavlja stopnico, metla nadomesti palico s pomočjo katere razgibamo ramenski obroč, preproga pa je blazina, na kateri izvajamo vaje na tleh.
  • Starejše osebe potrebujejo dodatno spodbudo. Mlajši se lahko peš odpravimo do svojih staršev ali starih staršev in nato skupaj nadaljujemo sprehod. Spodbudimo jih, da nam oni pokažejo katere vaje so izvajali pri urah športa, ko so bili mladi.
  • Mobilne aplikacije, števci korakov, pametne ure so motivator in dnevnik aktivnosti ter napredka. Ni vseeno, ali naredimo 5000 korakov v počasnem ali hitrem tempu – spremljajmo svojo telesno dejavnost. Lahko si tudi preprosto zapisujemo, kdaj in kaj smo počeli, koliko korakov smo naredili in kako smo se ob tem počutili. Ne štejmo kilometrov in ur, štejmo korake, stopnice, počepe, minute.

Preberite še več o primerni količini in priporočilih za telesno dejavnost in si oglejte knjižico Z gibanjem do zdravja.

Z gibanjem do zdravja