Izbira živil (sezona, velikost pakiranja ipd.) lahko pomembno vpliva tudi na ceno v naši nakupovalni košari. Trenutne razmere zaradi zaostrovanja glede epidemije virusne bolezni COVID-19 nas sili v to, da čim bolj redko obiskujemo trgovine ter da nakupujemo premišljeno količino hrane. S tem bomo pomembno vplivali na manj zavržene hrane ter ostankov.

Ponujamo vam nekaj nasvetov kako čimbolj ekonomično voditi gospodinjstvu v času, ko smo doma:

  1. Če vam čas in znanje dopuščata, kuhajte obroke iz osnovnih živil, saj ima tako pripravljena hrana večjo hranilno vrednost in ne vsebuje aditivov.
  2. Znotraj posameznih skupin izdelkov (na primer med sadnimi jogurti ali med kosmiči za zajtrk) izberite tiste z ustreznejšo prehransko sestavo, kar razberete iz sestavin na embalaži. Praviloma sodijo sem izdelki z manj sladkorja, soli ali maščob, med katerimi lahko najdete tudi cenovno dostopnejše. Po navadi velja, da so večja pakiranja cenejša. Cenejša je običajno tudi ponudba sezonskega sadja in zelenjave.
  3. Pripravo obroka si poenostavite in skuhajte en obrok za vse družinske člane (ne velja v primeru posebnih dietnih omejitev). Tako boste privarčevali čas in denar. Kuhanje ločenih jedi stane več, več pa je tudi možnosti za nastanek odpadkov.
  4. Če je možno, pripravite vnaprej večjo količino jedi (na primer golaž, segedin, obare) in višek shranite v hladilniku oziroma zamrzovalniku.
  5. Če vam je od prejšnjega dne ostala kakšna jed, je ne zavrzite in jo vključite v obrok naslednji dan.
  6. Neporabljeno kuhano hrano vedno ustrezno shranite na hladnem in jo v nekaj dneh porabite, predhodno prevrite (ali vsaj pogrejte na 75°C). Namig: ostanek pire krompirja je odličen za pripravo svaljkov in cmokov, ostanek golaža lahko uporabimo v obari, kuhano lečo lahko vključimo v zelenjavne polpete.
  7. Kombinirajte svežo in konzervirano zelenjavo/sadje v posamezne obroke na način, da sta sveža zelenjava in/ali sadje vključena vsaj v en dnevni obrok.
  8. Meso občasno nadomestite z jajci, mlečnimi izdelki ter s stročnicami, kot se priporoča in je tudi cenejše.

Vabimo vas, da preberete prispevek o roku uporabnosti in varnosti živil ter nasvete o rokovanju z živili pri nakupu. Več pa je tudi idej, kako ravnati s hrano, da bi je zavrgli čim manj oziroma kako iz ostankov hrane pripravili okusne jedi.

Seznam za "zdravo nakupovanje"