Ljudje imamo v primerih, ko se nas loti bolezen, radi hitre učinke in spremembe. Pogosto smo mnenja, da se le s spremembo načina prehranjevanja zdravja ne da veliko izboljšati, kar pa je popolna zmota. Tudi s pravilnim prehranjevanjem lahko relativno hitro dosežemo pozitivne učinke na zdravje. Kako?

12 korakov do zdravega prehranjevanja

  1. V jedi uživajte in jejte redno. Izbirajte pestro hrano, ki naj vsebuje več živil rastlinskega kot živalskega izvora.
  2. Izbirajte živila iz polnovrednih žit in žitnih izdelkov.
  3. Večkrat dnevno jejte raznovrstno zelenjavo in sadje. Prednost dajte sezonski zelenjavi in sadju, ki sta pridelana lokalno ter prijazno naravi in človeku.
  4. Izogibajte se pretiranemu uživanju maščob in mastnih živil. Pri pripravi hrane izmenično uporabljajte kakovostna olja (npr. oljčno, ogrščično, sončnično, orehovo, sezamovo).
  5. Mastno meso ter slane in mastne mesne izdelke nadomestite s stročnicami, ribami, perutnino ali pustim mesom. Vsaj dvakrat na teden uživajte ribe in ena do dvakrat na teden uvedite brezmesni dan.
  6. Dnevno uživajte manj mastno mleko in manj mastne mlečne izdelke.
  7. Jejte manj slano hrano. Pri mizi jedi dodatno ne dosoljujte.
  8. Omejite uživanje sladkorja in živil z dodanim sladkorjem (npr. sladki prigrizki, slaščice, sladki pekovski izdelki, sladke pijače).
  9. Ne pozabite na vnos tekočine. Za žejo uživajte navadno ali mineralno vodo ter nesladkan čaj.
  10. Izogibajte se uživanju alkoholnih pijač.
  11. Ne pozabite na vnos tekočine. Za žejo uživajte navadno ali mineralno vodo ter nesladkan čaj. Hrano pripravljajte higiensko. Jedi pripravljajte tako, da v živilih ohranite čim več pomembnih hranilnih snovi. Priporočljivi postopki toplotne obdelave hrane so kuhanje v sopari, dušenje z manjšo količino olja in dušenje v lastnem soku ali z dodatkom vode.
  12. Bodite telesno dejavni, in sicer toliko, da bo vaša telesna masa zdrava.

Zdrave prehranske izbire, ki so za organizem manj obremenjujoče (manj maščob, sladkorja, soli in več zelenjave), ter manj zaužite hrane pri obrokih vpliva na to, da imamo več energije oz., da se po zaužitem obroku namesto zaspano in obremenjeno počutimo odlično in vitalno. Zavedati se moramo, da zdrav način prehranjevanja izboljšuje zdravje na dolgi rok, vpliva na odlog morebitnih kroničnih bolezni, nam omogoča boljši spanec ter nam pomaga vzdrževati zdravo telesno maso. Zdrava prehrana je naložba v zdravje!

Če bi želeli izvedeti več o prehrani, lahko za nasvet povprašate svojega izbranega osebnega zdravnika ali medicinsko sestro v ambulanti družinske medicine. Napotila vas bosta v zdravstvenovzgojni center ali center za krepitev zdravja  v vašem zdravstvenem domu. Na različnih delavnicah in svetovanjih vam bodo usposobljeni strokovnjaki podali najpomembnejša znanja o zdravi prehrani ter vas seznanili z veščinami za postopno uvajanje sprememb v prehranjevanje. Precej uporabnih informacij lahko najdete tudi na naši spletni strani.